3 - 12 μηνών
Στο βρεφικό τμήμα τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες, με κριτήριο τις ιδιαίτερες και ξεχωριστές ανάγκες κάθε ηλικίας.
Ο χώρος είναι διαμορφωμένος σύμφωνα με τα εκπαιδευτικά πρότυπα του Υπουργείου Υγείας και τα υλικά φροντίδας και εκπαίδευσης προσανατολισμένα στις δεξιότητες που τα παιδιά πρέπει ν’ αναπτύξουν.
Στον πρώτο χρόνο της ζωής, το βάρος της επαγγελματικής παρέμβασης του Παιδικού Σταθμού, πέφτει στη φυσιολογική πορεία ανάπτυξης, που περιλαμβάνει πρόσληψη τροφής σε τακτά γεύματα, ξεκούραση και υγιεινή σύμφωνα με τις βρεφικές ανάγκες, σταδιακή εξέλιξη κινητικών δεξιοτήτων με στόχο το μπουσούλημα και την όρθια στάση, την εκφορά ήχων, την συναισθηματική επικοινωνία, την οδοντοφυϊα και την μάσηση.
12 - 24 μηνών
Κατά τον δεύτερο χρόνο, το ενδιαφέρον στρέφεται στην εδραίωση της όρθιας στάσης και την κατάκτηση της βάδισης. Παράλληλα το παιδί εκπαιδεύεται να εξελίξει την χρήση και των δύο του χεριών και να καταφέρει δύσκολες κινήσεις που θα του επιτρέψουν ν’ αντιληφθεί την χρήση των αντικειμένων γύρω του, καθώς και τον περιβάλλοντα χώρο. Ενισχύεται στην επικοινωνία του, ενώ οι πρώτες λέξεις θα βρουν άμεση ανταπόκριση!
Το παιδί στο βρεφικό τμήμα, φεύγει για πρώτη φορά από την αγκαλιά της Μαμάς του για να εμπιστευθεί μια άλλη αγκαλιά, της δασκάλας, που θα το καθησυχάσει, θα το φροντίσει και θα εξασφαλίσει στο ίδιο και την οικογένειά του, την σιγουριά πως είναι σε «καλά χέρια».
Θα μεγαλώσουμε παρέα, θα μάθουμε τις πρώτες μας γνώσεις και την κατάλληλη στιγμή θα είμαστε έτοιμοι… για την επόμενη τάξη!
2 - 3 ετών
Το Μεταβρεφικό τμήμα αφορά στην ηλικιακή περίοδο κάθε παιδιού, στην οποία μπορούμε να διακρίνουμε την δυνατότητά του να περάσει σε ποιο απαιτητικά στάδια ανάπτυξης. Η γνώση, θα μας επιτρέψει να αντιληφθούμε έγκαιρα τυχόν δυσκολίες και να παρέμβουμε στοχευμένα.
Το παιδί 2 – 3 ετών στον παιδικό σταθμό, εκπαιδεύεται κινητικά με στόχο την εδραίωση της βάδισης και την εξάσκηση των χεριών σε κινήσεις που απαιτούν σταθερότητα και πιο σωστή τοποθέτηση. Μέσω της άσκησης, αποκτά ισορροπία και έτσι έλεγχο των κινήσεών του, που θα του επιτρέψουν ανεξαρτησία!
Το παιδί προκαλείται μέσα από πληθώρα αντιληπτικών ερεθισμάτων, προκειμένου να αναγνωρίσει ότι το περιβάλλει και το αφορά, ενισχύεται το λεξιλόγιό του, προκαλείται ο λόγος του σε πλαίσιο επικοινωνίας, εισάγεται στις βασικές γνωστικές έννοιες και ανάγκες.
Τέλος στο συγκεκριμένο τμήμα οι εκπαιδευτικοί στόχοι ολοκληρώνονται με την αγωγή τουαλέτας και την επιτυχής αφαίρεση της πάνας από την άνοιξη και μετά.
Με την ολοκλήρωση του 3 έτους της ζωής ενός παιδιού, που τυγχάνει προσχολικής φροντίδας και εκπαίδευσης, είναι έτοιμο και δυνατό να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις του επόμενου αναπτυξιακού έτους και να καταφέρει την ομαλή προσαρμογή του στην έννοια της ομάδας!
3 - 4 ετών
Το Προ-Προνηπιακό τμήμα, αφορά στον 4 χρόνο της ζωής του παιδιού, στον οποίο αρχίζουν να διαφαίνονται σοβαρές αλλαγές στην ανάπτυξη του.
Το παιδί είναι σε θέση ηλικιακά να αρχίσει να εκπαιδεύεται, ώστε οι κινήσεις του να γίνουν πιο λεπτές, πιο εξειδικευμένες σε χέρια και πόδια και να μαθαίνει να τις συντονίζει οπτικά. Επίσης, ασκείται στο χαρτί με χρώματα προκειμένου να ολοκληρώσει σταδιακά την πλευρίωση του (επιλογή δεξιού ή αριστερού χεριού).
Μεγάλη σημασία για το συγκεκριμένο στάδιο ανάπτυξης παίζει ο τρόπος που θα βοηθηθεί το παιδί να αντιληφθεί το εξωτερικό περιβάλλον και τους άλλους σε σχέση με τον εαυτό του, για τον λόγο αυτό, η εκπαίδευση κοινωνικών συμπεριφορών είναι συνεχής.
Το βοηθάμε να οργανώσει τον εαυτό του και να αρχίσει να διαχειρίζεται τις ανάγκες του, εκπαιδεύεται δηλαδή να συμπεριφέρεται σταδιακά, ανεξάρτητα και αυτόνομα.
Η ομάδα στην φάση αυτή, είναι το πεδίο στο οποίο κάθε παιδί θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του και μόνο με τις κατάλληλες οδηγίες θα ενταχθεί ομαλά. Το παιδί 3 - 4 ετών εξασκείται τόσο στο λεξιλόγιο, όσο και στη σωστή εκφορά και έκφραση του λόγου και μπορούμε έγκαιρα να εντοπίσουμε θέματα που θα χρειαστούν ειδική παρέμβαση.
Με την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς, καμαρώνουμε έναν μικρό μαθητή που μπορεί να αθλείται, να επικοινωνεί, να λειτουργεί σε σύνολο, να ανταλλάσσει, να δοκιμάζει τις δυνάμεις του και να απολαμβάνει τόσο το γνωστικό ταξίδι που του προσφέρεται όσο και το αποτέλεσμα που επιτυγχάνει.
Με άλλα λόγια, ένα παιδί έτοιμο να απαντήσει χωρίς φόβους στις προκλήσεις της επόμενης τάξης.